STOŁÓWKA
Budynek A – Pani Beata Michalak, firma Sunrest
Tel. 602 702 350 (w godz. 8:00-16:00)
beata.michalak@sunrest.com.pl
Gdzie zawsze możecie zgłaszać swoje pytania, wątpliwości, sugestie.
Pani Beata prowadzi stołówkę w początku funkcjonowania budynku A, czyli od 2012 roku. Jej misją jest, aby nikt nie wyszedł głodny ze stołówki, a dzieci były zdrowo karmione.
Rada Rodziców
Rada Rodziców jest w stałym kontakcie z Panią Beatą, monitoruje menu i zgłasza swoje pytania i propozycje usprawnień. Każdy Rodzic może również skontaktować się z Panią Beatą. To najlepsza forma wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości.
Degustacja obiadu
Dodatkowo, każdy Rodzic na możliwość osobistego sprawdzenia jakości obiadów – na degustację można przyjść w dowolnym momencie przed porą obiadową, czyli o godz. 11:00-11:30. Przed wejściem na stołówkę należy zadzwonić do Pani Beaty, żeby mogła wprowadzić Rodzica tel. 602 702 350.
Q&A – pytania Rodziców i odpowiedzi Pani Beaty:
Skąd pochodzą produkty, z których przygotowywane są posiłki?
Pani Beata: nie korzystam z hipermarketów – produkty zamawiane są wyłącznie od sprawdzonych dostawców:
– Mięso ze sprawdzonego zakładu mięsnego
– Owoce i warzywa zamawiane są z giełdy
– Ziemniaki bezpośrednio z gospodarstwa rolnego
– Ryby – filety i paluszki wyłącznie renomowanej firmy
Obiady gotowane są na miejscu w szkolnej kuchni od podstaw czyli od obierania warzyw, mielenia mięsa (nie gotujemy z gotowego mielonego, sami mielimy mięso) do gotowego produktu.
Proszę powiedzieć więcej o rybach?
Pani Beata: Ze względu na ryzyko ości, zamawiane są filety oraz paluszki rybne Frosta w panierce kukurydzianej. Ryba i paluszki nie są smażone, tylko pieczone w piecu konwekcyjno-parowym. Ale przyznam, że dzieci nie przepadają za rybą, niemniej staramy się ją serwować 2-3 razy w miesiącu.
Czasami Rodzice zgłaszają zastrzeżenia do jakości posiłków.
Pani Beata: Rodzice często bazują na opinii swoich dzieci, a te opinie są bardzo subiektywne. To co nie smakuje jednemu dziecku, jest zachwalane przez inne. Nasze obiady są codziennie konsumowane przez Nauczycieli i Pracowników Szkoły, dlatego jeśli jakość posiłków budziłaby wątpliwości, na pewno od razu dostałabym taki sygnał.
Zachęcam Rodziców, który mają pytania lub sugestie, aby byli ze mną w kontakcie i wyjaśnili obawy u źródła.
Tel. 602 702 350 (w godz. 8:00-16:00)
beata.michalak@sunrest.com.pl
Docierają do mnie sygnały, że temat jakości posiłków jest poruszany w poszczególnych klasach, ale potem nie dostaję żadnej informacji, ani kontaktu. To dla mnie przykre, jeśli padają negatywne opinie, a ja nie mam szansy się do nich odnieść.
Czy Rodzice mogą przyjść i osobiście sprawdzić posiłek?
Pani Beata: Tak, każdy Rodzic na możliwość osobistego sprawdzenia jakości obiadów – na degustację można zgłosić się dowolnego dnia przed porą obiadową, czyli o godz. 11:00-11:30 i prośba, żeby zadzwonić do mnie tuż przed wizytą na tel. 602 702 350, abym mogła wprowadzić Rodzica na stołówkę.
Ile obiadów dziennie Pani wydaje?
Pani Beata: Mamy 880 dzieci w szkole (wrzesień 2024, bud. A) i wydajemy dziennie 700 obiadów (bud. A), a z posiłków korzysta łącznie ok. 780 dzieci (niektóre jedzą wybiórczo lub w wybrane dni). Przygotowujemy też posiłki dostosowane do alergii i włączeń. Około 30-cioro dzieci ma specjalną dietę, np. z ograniczonym glutenem, bezmleczną, etc.
W grudniu 2022 roku odbyła się ankieta dot. stołówki. Czy zostały po niej wprowadzone jakieś zmiany?
Pani Beata: Tak, załączam wycinek z podsumowania w piśmie z 20.03.2023 r.
Odpowiadając na pozostałe Państwa uwagi:
- dostępne wcześniej papierowe ręczniki zamieniliśmy na podajniki z serwetkami, które są w ciągu wydawczym obok napojów, surówek, deserów i sztućców;
- tace zostały przeniesione na zmywak i są myte po wydaniu posiłków;
- personel nosi czepki przez cały okres wydawania posiłków;
- prawie wszystkie dania wydawane są szczypcami oprócz pierogów, naleśników, które personel wydaje rękami zabezpieczonymi rękawiczkami gastronomicznymi (chodzi o czas nakładania i estetykę podania);
- jeśli jakieś dziecko poczuło się niemiło potraktowane przez personel stołówki to jest nam bardzo przykro i przepraszamy; z informacji od naszych pracowników wiemy, że nikt z nich nie miał takiego zamiaru; bez względu na to pouczyliśmy i przeszkoliliśmy dodatkowo personel w tym zakresie;
- z uwagi na hałas i wiek uczniów zdarza się, że personel nie zrozumie co mówią/życzą sobie dzieci; pracownicy mają dopytać dwa razy, jeśli nie dosłyszą, że np. dziecko chce mięso bez sosu.
Niektórzy Rodzice skarżą się, że posiłki są mało różnorodne
Pani Beata: Zawsze na początku roku szkolnego serwujemy szerszą gamę dań i obserwujemy, które dania schodzą, a które zostają. Na tej podstawie rezygnujemy z dań, które nie trafiają w gusta naszych dzieciaków.
Czy ktoś z Rodziców weryfikuje menu?
Pani Beata: Tak, jestem w kontakcie z Panią Ewą Rudnik-Zawiłło z Rady Rodziców, która co tydzień analizuje menu i jest ze mną w stałym kontakcie w przypadku pytań lub propozycji usprawnień.
Czy śledzi Pani trendy w zakresie zdrowego odżywiania lub np. diety wegetariańskiej?
Pani Beata: Tak, dla wszystkich którzy nie wiedzą – byliśmy jednymi z pierwszych, którzy 13 lat temu wprowadzili dania wegeteriańskie. Były one obecne w naszym menu na długo przed pojawieniem się tego trendu na rynku.
A jak wygląda sprawa z deserami?
Pani Beata: To przede wszystkim galaretki, owoce, ciasta domowe, budynie. Nie dajemy dokładek, co budzi największe niezadowolenie wśród dzieci.
Dlaczego niektóre klasy jedzą obiad o 11:40? To zbyt wcześnie
Pani Beata: Ja odpowiadam za menu, natomiast grafik stołówkowy jest ustalany przez Szkołę, ja jestem o nim jedynie informowana. Więc to pytanie należy skierować do Szkoły, ale przede wszystkim wynika to z dużego obłożenia stołówki, ilości klas które jedzą obiad i czasu, aby każde dziecko miało 20 minut na posiłek i nie musiało jeść w pośpiechu.
Kiedyś nasza stołówka była znacznie mniejsza i musiała obsłużyć 1000 uczniów. Kilkanaście lat temu stołówka w budynku A została rozbudowana, ale w dalszym ciągu mamy duże obłożenie.
Czy chciałaby Pani powiedzieć coś jeszcze Rodzicom?
Pani Beata: Że jestem codziennie na miejscu i czekam na kontakt ze strony Rodziców, jeśli mają pytania lub wątpliwości. A poza tym zawsze zależy mi, żeby żadne dziecko nie wychodziło ode mnie głodne, a posiłki były dobrej jakości!